Obsługa spółek z o.o.

Osoby planujące rozpocząć działalność gospodarczą wybierają zazwyczaj pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą a spółką z o.o., których funkcjonowanie reguluje Kodeks Spółek Handlowych. Spółka może zostać założona przez jedną lub więcej osób fizycznych, prawnych, bądź w pewnych przypadkach jednostek organizacyjnych bez osobowości prawnej. Co ważne, wspólnicy spółki nie odpowiadają własnym majątkiem za zobowiązania spółki. Zatem ich odpowiedzialność ograniczona jest jedynie do wielkości wniesionych przez nich wkładów. Jeśli inwestycja, dla której spółka została utworzona powiedzie się, to wspólnicy podzielą między siebie wypracowane zyski. W przypadku niepowodzenia firmy, wspólnicy nie będą odpowiadać za powstałe długi spółki. Kapitał zakładowy spółki w momencie założenia wynosi minimum 5000 zł. Przy zakładaniu spółki z o.o. należy pamiętać o obowiązku założenia firmowego konta bankowego.

Atutem założenia spółki z o.o jest nieopłacanie składek ZUS, ponieważ powołanie zarządu odbywa się na podstawie uchwały, a nie umowy o pracę. Spółka działa niezależnie od zdarzeń losowych udziałowców.

Spółka zobowiązana jest do prowadzenia pełnej księgowości według zasad Ustawy o Rachunkowości. Dzięki temu w przejrzysty sposób możemy monitorować sytuację spółki, analizować rachunki przepływów pieniężnych, a w przypadku powstania straty łatwo wykryć jej przyczynę. Pełna księgowość to rozbudowany i precyzyjny system ewidencji zdarzeń gospodarczych, będący częścią rachunkowości, służący do kontroli, analizy, generowania informacji na temat sytuacji firmy w danym momencie lub na przestrzeni jakiegoś okresu. Służy nie tylko do obliczenia podatku, ale przede wszystkim do stworzenia pełnego obrazu sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Dzięki temu prowadzenie firmy jest o wiele łatwiejsze, a pozyskanie inwestora czy uzyskanie kredytów nie stanowi trudności.

W Polsce od 2012 r. funkcjonuje uproszczony sposób zawiązania i rejestracji spółki z o.o. w formie elektronicznej. Taki tryb rejestracji określany jest mianem S24. Proces rejestracji spółki jest zawiły dla przedsiębiorcy, dlatego nasze biuro rachunkowe wspomaga przedsiębiorców już na tym etapie. Dzięki naszej wiedzy i bieżącym szkoleniom pracowników biura ABAKUS fachowo doradzamy Klientom. Na bieżąco monitorujemy zmiany w przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania spółek oraz informujemy o nich Klientów.

Nawiązując współpracę zobowiązujemy się do wykonania rozliczeń kadrowo-płacowych, sprawozdań podatkowych, sprawozdań GUS, KRS oraz poprawnego zamknięcia roku obrotowego w spółce. Każda firma ma indywidualny plan kont dostosowany do potrzeb danej jednostki zgodnie z obowiązującą ustawą.

Od lat prowadzimy księgowość spółek, pośredniczymy w kontaktach z ZUS i Urzędem Skarbowym.

Naszym nadrzędnym celem jest dbałość o interesy Klientów, rzetelność i terminowość. Niezależnie od tego, gdzie usytuowana jest Twoja firma oraz ile oddziałów posiada, możemy zapewnić jej profesjonalną obsługę księgową.

Wspieramy w biznesie naszych Klientów:

O firmie Abakus

Biuro rachunkowe ABAKUS działa od 2009 roku. Oferuje pełen zakres usług księgowych, kadrowo-płacowych, sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych oraz rozliczeń z ZUS zarówno dla małych jak i dużych firm, spółek z o.o., komandytowych, jawnych, cywilnych oraz stowarzyszeń i fundacji.

Poznaj nas bliżej

Obsługa małych firm

Od lat prowadzimy księgowość jednosobowych działalności gospodarczych, pośredniczymy w kontaktach z ZUS i Urzędem Skarbowym. Naszym nadrzędnym celem jest dbałość o interesy Klientów, rzetelność i terminowość.

Dowiedz się więcej